Zasłaniać chłodnice - przysłaniać chłodnicę na zimę ??
Mam pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów , czy zasłaniacie chłodnice w swoich octavkach ?? Kiedyś za czasów forda escorta stosowałem ten patent tj. kartonik na atrape grila i efekty były całkiem fajne. Czy zalecacie takie działanie w silniku TDI. Szkodzina wolno sie grzeje (termostat jest ok ) , wyczytałem gdzieś w necie że przy silnikach turbo doładowanych nie powinno sie zasłaniać grila. Jakie są wasze doświadczenia ??
Możesz wrzucić jakieś foty jak to zrobiłeś? Z| czego masz osłonę na gril?
Osłona na grill i dolny wlot wykonana z paneli plastikowej (takiej budowlanej za 4 pln). Wywiercone otwory na mocowanie opaskami zaciskowymi, całość pomalowana sprayem na czarny mat. Samochód nagrzewa się dużo szybciej, średnio po 6 km - jeżeli nie ma włączonego ogrzewania. Jak na TDI myślę, że nie ma źle. Silnik dłużej trzyma temperaturę, a chłodnica nie jest uwalona od kamieni soli itp. Na zdjęciach wygląda troche mało estetycznie, natomiast w realu nie rzuca się w oczy.
U mnie Octa cały rok jeździ z zasłoniętym grilem - aby sie chłodnica mniej brudziła.
Wpływ na grzanie silnika - w lecie- żaden, w zimie - znikomy, wręcz niezauważalny.
jak wyłączysz całkowicie ogrzewanie to się szybciej nagrzeje. Taki jest minus posiadania diesla. Był już kiedyś o tym topic i wyszło że nie jest wskazane zasłaniać atrapę ani innych wlotów.
Ja osobiście zasłaniam, ale nie całą tylko około 60%. Silnik dużo szybciej się nagrzewa przy niskich temperaturach. Po nagrzaniu się silnika nie ma to znaczenia, pod warunkiem ze układ chłodniczy jest 100% sprawny.
AUTOMATY SPRZEDAJĄCE
NIEZALEŻNY OPERATOR W TRÓJMIEŚCIE www.kawomat.eu
phrix, konstruktorzy tak to wymyślili jak wymyślili moim zdaniem zasłanianie hłodnicy to głupota niech termostat i cała reszta pracuje w warunkach takich na jakie to wszystko obliczone .Może zgodziłbum się na bardzo krótkich trasach ale ja takich nie robię
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki :wink:
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki
Bardzo dobry wniosek.Nic nie kombinuj,bo przekombinujesz i jeszcze w koszty wpadniesz.A swoją drogą to tak jest niestety,ze diesle dużo później sie nagrzewają od benzyny i nic na to nie poradzisz.
Ja zawsze zasłaniam juz 4 rok będzie zasłonięta ale nie cała tam gdzie wnetyl od chlodnicy to zosotawiłem odłonięte generalnie ok 60-70% mam zasłonięte i jakoś mi to nic rzadnych usterek nie spowodowało 8)
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Ja na zimę zakładam coś takiego. Nie robię za długich tras a jeśli chodzi o szybkość nagrzewania się silnika to nie mierzyłem tego ale jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni :lol:
Dział Motoryzacja na Allegro. Twoje auto zawsze sprawne! Kliknij i przenieś się w świat samochodów, motocykli, ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z częściami i akcesoriami do nich.
Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
phrix...jesli chcesz miec szybko cieplo,to jedynym wyjsciem jest montaz ogrzewania
postojowego.Przy temp.0 stopni,po kwadransie grzania masz temp.cieczy 60 stopni i
cieplo w samochodzie-rewela.
diesel ma wysoka sprawnosc i slabo sie grzeje
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Ja na zimę zakładam coś takiego. Nie robię za długich tras a jeśli chodzi o szybkość nagrzewania się silnika to nie mierzyłem tego ale jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni :lol: http://moto.allegro.pl/item264982375...mowa_heko.html
Ja właśnie dziś coś takiego zainstalowałem. Doszedłem do wniosku, że przegrzać się silnik nie przegrzeje, bo o to zadba termostat, a autko będzie się szybciej grzało i wolniej traciło temperaturę na postoju. Zawsze zostają jeszcze u dołu wloty powietrza i malutki wlot w ten osłonie przeznaczony na rączkę otwierania maski. Jedyna wada tej osłonki to wydaj się, że właśnie ten otwór na blokadę maski jest troszkę za mały i maska daje się otworzyć tak na styk.
shado, nie wiem o co ci chodzi z tym otwieraniem maski - przecież dinksa masz pod grilem , a nie w grilu. osobiście używam tej osłonki - nagrzewa się tak samo długo, jak i bez, ale na postoju wolniej się wychładza- i to zdecydowanie jest zauważalne.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
zawsze zasłaniam dół chłodnicy, ok. 1/3, tam gdzie jest kratka pod tabl. rej.
z dwóch powodów:
1. szybciej się nagrzewa. (zmierzone)
2. chroni chłodnicę przed żwirem i kamieniami, których jest więcej w zimie, szczególnie w zimę w górach.
ponieważ zasłonięte jest tylko ok. 1/3 chłdnicy, nie ma to wpływu na jazdę w korkach czy w trasie.
pzdr.
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki
Bardzo dobry wniosek.Nic nie kombinuj,bo przekombinujesz i jeszcze w koszty wpadniesz.A swoją drogą to tak jest niestety,ze diesle dużo później sie nagrzewają od benzyny i nic na to nie poradzisz.
Jezdze z zakryta chlodnica co roku w zimie. Nie ma szans, zeby auto nagrzalo sie na dystansie 10km, a tak czasem sie to zdarza. W sumie wystarczy wlaczyc ogrzewanie w trasie na wiecej przez jakis czas i tez temp spadnie Po to sa wentylatory, zeby nic sie nie przegrzewalo. Do tego mamy temp ujemne w wiekszosci przypadkow zima, wiec pęd powietrza jakos chlodzi silnik. Jak sie wentylator ma popsuty, to na 99% silnik przegrzalby sie przy +20'C i 20minut stania w korku :twisted:
W benzynach tego problemu nie ma, tam jest nadmiar ciepla, wiec zaslaniajac mozemy, ale tez nie musimy miec problem.
Moja niunia też nocuje w garazu ale jak sie rano robi niewielkie odleglosci to motor sie nie nagrzewa. Wyznaje zasade, że na zimnym nie daje po garach tw. szybka jazda odpada:-(
Chyba jednak dam sobie na wstrzymanie z zabawa w zakrywanie bo korki sa czesto spotykane a raz przegrzany silnik już nigdy nie bedzie dobry. W poprzednim samochodzie (benzina), efekty zakrywania byly super.
o widzicie a ja myslalem ze z moja octafka cos nie tak. tez wolno sie grzeje ale jak sie nagrzeje to nie usiedzisz w aucie tak parzy. tyle tylko zeby szybciej.
Komentarz